Kruhový trénink – kruháč

Kruhový trénink je komplexní. Snoubí v sobě všechny možné dovednosti, které sportovec může potřebovat – od vytrvalosti, obratnosti a výbušnosti až po sílu.

Ale především vám kruháč díky vysokointenzivnímu tréninku, kdy tělo pracuje ve vysokých tepových frekvencí, buduje fyzickou kondici a zdaleka nejrychleji.

Stejný kruhový trénink tak vedle sebe dokáží odjet profesionální sportovec i úplný začátečník – kruháče jsou náročné na kardiovaskulární systém (okysličování vašich svalů), jehož kapacitu má každý jedinec odlišnou.  Náročnost si tak každý volí sám díky frekvenci vykonávání pohybu. Samozřejmě lze na intenzitě přidat i pomocí vyšších vah.

Pokud jede každý na 100% svého maxima, tak může být velký rozdíl v počtu opakování během daného intervalu. Aktivní sportovec je schopen udělat i několikanásobně více opakování než začátečník, ale výhra je to oboustranná. Každý si posouvá své maximum a každý si může sáhnout na své pomyslné dno.

Kruhový trénink se vždy skládá z předem definovaných částí:

  • Zahřátí/Dynamický strečink
  • Vysvětlení systému tréninku a ukázaní stanovišť
  • Samotný kruháč (3-4 kolečka)
  • BONUS: Závěrečná „dodělávačka“ – nabývá různých podob 🙂
  • Statický strečink

V závislosti na typu tréninku kladu důraz různé na různé části těla. Z kruháče se trochu snažím dělat trénink funkční, tzn. v každém tréninku jsou minimálně 2-3 cviky na oslabené partie, jako třeba hýždě, nebo mezilopatkové svaly.

Tréninky vždy trvají 60 minut.

Pro koho je trénink vhodný?

Roztocký Kruháč je vhodný pro muže i ženy a to ve věku zhruba od 18ti do 50ti let, ale kvůli vysoké intenzitě provádění cviků není vhodný pro kardiaky, astmatiky a lidi se zdravotními potížemi vůbec. Účast na tréninku je tedy na vlastní nebezpečí!